Ahad, 18 September 2011

JoM PaKaT PuLuN TaRBiYYaH!!!




Pasca pilihanraya umum ke-12 telah membuktikan bahawa usaha PAS untuk mendapat sokongan rakyat membuahkan hasil. PAS bukan sahaja dapat memperolehi undi yang tinggi, malahan mesej Islam yang dilaung-laungkan selama ini berjaya disampaikan kepada masyarakat.

Justeru, Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPM) perlu menyediakan kader-kader yang mantap dan berkualiti untuk menghadapi cabaran-cabaran semasa yang mendatang khususnya dalam mengisi makna kemenangan dan memimpin kebangkita anak muda.


Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasruddin Hassan Tantawi dalam ucapan penangguhannya semasa Muktamar Dewan Pemuda PAS Pusat telah menggarapkan TIGA perkara penting yang perlu ada dalam diri setiap pemuda PAS:

1. Responsif terhadap isu yang dihadapi oleh rakyat dan negara
2. Optimis terhadap kemenangan Islam yang kita dokong
3. Sensitif terhadap keperluan jamaah dan tuntutan ummah

Sumber:-
http://www.eperjuangan.com/2011/09/ijtima-tarbawi-pemuda-pas-peringkat.html
http://tintajundi.com/?p=1511

Ijtima' Tarbawi di Shah Alam ini merupakan siri ke-2 anjuran DPPPM setelah keberjayaan Ijtima' Tarbawi yang pertama di Masjid Rusila, Terengganu pada 1 hingga 3 oktober 2010 tahun lalu. Pengalaman saya di Masjid Rusila tahun amat lepas amat bermakna kerana kita akan memperoleh ilmu secara talaqi, mendengar taujihad daripada pimpinan pelbagai peringkat, berkongsi kisah senang dan susah berjuang dalam gerakan Islam serta bermacam pengalaman lagi yang akan kita hargai bilamana kita sendiri yang merasainya...

InsyaALLAH...

Kesinambungan Ijtima' Tarbawi ini akan lebih menguatkan serta memperbaiki gerak kerja kita menghadapi PRU ke-13 dalam sedikit masa lagi...moga persiapan memantapkan tarbiyyah diri bakal menjelmakan momentum bagi mempersiapkan diri sebelum terjun ke medan siasah dan dakwah, InsyaALLAH...

::: SaMa-SaMa KaSiH :::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan